Vakblad voor sociaal professionals
en het sociaal domein

Pluryn start cliëntcontact via beeldbellen via FaceTalk

Binnen de medische wereld wint FaceTalk snel aan terrein. Pluryn is de eerste instelling in de gehandicaptenzorg en jeugdzorg die gebruik gaat maken van deze e-Healthtoepassing.
Pluryn start cliëntcontact via beeldbellen via FaceTalk

 

2013 wordt een pilotjaar, zegt Marian Draaisma, RVE manager marketing bij Pluryn:  ‘We gaan FaceTalk bij Pluryn inzetten om samen met een cliënt de dag door te nemen. Kijken welke afspraken er zijn. Hoe het op het werk gaat. Kortom: structuur bieden en zorgen dat mogelijkheden worden gezien. Real-life-zorg blijft het uitgangspunt, maar beeldzorg kan een goede aanvulling zijn voor een nog betere ondersteuning.’
 
Strenge eisen
FaceTalk voldoet volgens Pluryn aan de strenge eisen die de overheid stelt aan communicatie in de zorg. Tot voor kort was beeldbellen in de zorg alleen mogelijk via kostbare en grote videoconferentiesystemen, waarvoor ook nog eens speciale apparatuur moest worden geïnstalleerd. FaceTalk is voor iedereen bereikbaar, via een gewone computer, laptop, tablet of smartphone en met een gewone internetverbinding.
 
Bron: Pluryn


Naar homepage



Relevante categorieën: