Vakblad voor sociaal professionals
en het sociaal domein

Sociaal wijkteam en keukentafelgesprek lossen belofte (nog) niet in

Het sociale wijkteam is nog niet de spin in het web die het beoogt te zijn. Van degenen die hulp zochten, had nog maar 10% contact met een wijk- of buurtteam. Cliƫnten van het wijkteam waarderen het met een 6,9, een op de vijf geeft een onvoldoende. Belangrijkste klachten: te weinig specialistische kennis, het duurt te lang en er wordt niet goed samengewerkt.
Sociaal wijkteam en keukentafelgesprek lossen belofte (nog) niet in

Een op de zeven cliënten in het sociaal domein had een keukentafelgesprek. Hierover is men nog iets minder tevreden: een 6,4; een kwart geeft een onvoldoende. Of men na het gesprek wel of geen hulp(middelen) krijgt lijkt voor een belangrijk deel bepalend voor het oordeel. Degenen die ontevreden zijn beklagen zich er over dat er niet goed werd geluisterd en dat de uitkomst (minder of geen hulp) bij voorbaat al vast stond.

 

Bron: IOresearch



Naar homepage